Långpromenad

Hello!

- Äntligen börjar det hända lite saker i min nya värld!

Idag vaknade jag kvart över åtta av att Steven pussade på mig och frågade mig om jag ville ta doktorn idag med Moira eller imorgon med honom angående mina utslag (som jag har fått på bröst och mage av nån okänd anledning). Jag väntar till imorgon för igår kväll tog jag ett långt varmt bad och smorde inte in med något efteråt. Låg bara och svalkade mig och det kändes myyycket bättre efteråt när min hud hade fått andas lite. Så idag har jag inte haft på varken Calamain lotion eller Bepanthen och det känns mycket bättre. Och ser mycket bättre ut också för den delen. Men ska nog kolla upp det imorgon iallafall för kliar gör det fortfarande...

Jag gick iallafall upp då älskling väckte mig för jag har blivit en riktig sjusovare och det kan man ju inte va när det kommer en liten bebis om 11 veckor... Ajabaja! Så det blev frukost (bestående av rostat bröd med leverpastej och gurka, ett äpple, Earl grey te som påminde om mormor och äppeljuice) i soffan framför Sex and the City (BÄST).

Efter frukosten tog jag det lugnt ett tag och umgicks med Moira (svärmor) som dock hela tiden är i full gång med nånting. Ha ha... Tvättmaskinen är alltid igång när man vaknar på morgonen, spelar ingen roll vilken tid, så överraska henne med ren tvätt går ju knappast. Jag passar alltid på när hon är på jobbet... Tsss...

Senare tog Moira, jag och Tyson en riktig långpromenad runt Loudoun Mains. Det är ett ställe som ligger precis på toppen av alla kullar här så man ser ut över både Newmilns (där vi bor) och Galston (där jag har min läkare och barnmorska). Det är också ett slags hotell där eller Bed & Breakfast som man kan hyra med gym och swimmingpool. Det blir nog där min familj får bo sen när de kommer och hälsar på mig, Steven och bebisen. Såg riktigt trevligt ut måste jag säga!
Bildsamlingen som jag gjort som en liten berättelse gick inte att lägga upp i rätt storlek varken här eller på Facebook, men den finns större om nån intresserad vill ha den genom mejl eller så, så man kan läsa bildtexterna.






Nu har iallafall jag, Steven och Moira ätit middag som bestod av först hemmagjord kycklingsoppa som var gudomlig och sen baconstek med hemmagjort potatismos och vita bönor. (Mycket potatis och vita bönor här...)
Har matkoma nu så jag tror jag ska lägga mig och glo på TV ett tag. ZzZzZzZz...

**********

Kram på er alla.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0