My New Life In Scotland

Yes, det ar namnet pa min nya blogg!

Har kommer jag att skriva om min flytt till Skottland, lilla livet som vaxer i magen och allt annat som hander runt mig och min pojkvan Steven i detta nu. :)

Ni far tala att det inte finns na prickar over bokstaverna ibland tills jag kan blogga fran min iPhone med internationella tangentbord i. Maste fa ett brittiskt nummer forst. Kanske kan lana Stevens ibland dock ;)


**********

Nu ar det var tredje dag har i Skottland och det kanns val hyfsat (svart att vanja sig vid allt sa snabbt). Stevens foraldrar ar underbara mot mig iaf sa det kanns jattebra.
Forsta dagen blev vi hamtade pa Edingburgh airport av Jim och Moira (Stevens foraldrar). Pa kvallen blev det presentoppning med LADOR fulla av bebisgrejer + barnvagn + bilbarnstol. De ar heltokiga, haha :)
James och Ross (Stevens broder) var hemma ocksa och Alana (James's fastmo) kom senare efter jobbet.

Igar, var det bara jag, Steven och Tyson (Stevens labrador) hemma eftersom bada Moira och Jim jobbade. Vi gjorde inte sa mycket, tittade pa Marley & Me, hade en powernap pa drygt tva timmar som paus, haha, och sen kom Jim och Ross hem och fortsatte kolla pa filmen med oss.
Senare blev Jim och jag hungriga sa vi rotade i frysen och hittade svenska kottbullar kopta fran IKEA av Stevens mor som vi gladeligen mumsade i oss. NAMNAM!!
Senare te och mys och en liten pratstund med svarisarna innan laggdags. =)

Idag har jag och Steven varit pa vardcentralen i Galston (ligger typ en dal ner, haha) och skrivit in mig till ett mote med en sjukskoterska imorgon som ska ta vikt och langd pa mig och sa. Bara skriva in mig har sa vi far det gjort. Efter det blir det nog till att boka mote med en ny barnmorska som formodligen gor ett till ultraljud for att hon ska vara pa den sakra sidan och se hur langt jag gatt och sa med egna ogon. =) Hoppas det sa far vi se var lilla skatt dar inne igen. Hon har forresten blivit sa stor dar inne nu (v 26) sa nu sparkar hon pa bada sidorna samtidigt. Steven lag och tittade pa magen harom kvallen hur den rorde sig hit och dit. Han sag helt overrumplad ut =) Hon ar vild dar inne, var lilla tjej <3
Efter vi varit pa vardcentralen akte vi till Kilmarnock (5 engelska mil fran Newmilns dar vi bor. En mile ar 1,6 kilometer) for att handla lite pa ASDA (typ som Ica Maxi i Sverige). Jag hittade Magnum Double Caramel! Namnam jattegott!!
Nu sitter vi har i vardagsrummet och vantar pa att kottfarslimpan ska bli klar :) Hoppas den ar lika god som mammas.. Hihi <3
Jim kom ner fran kontoret och sa till mig nar jag at mellanmal att forra gangen at jag ingenting och nu ater jag for tva, hahaha.. Kanns iaf bra att faktiskt KUNNA ata har den har gangen utan att spy :p

Idag har ocksa jag och Steven varit tillsammans ett helt ar! <3
Kanns jattemysigt att det antligen ar ett ar. Och redan har vi en liten bebis pa vag. Hihi, tidigt, men det kanns underbart <3 Vi ar jattekara!!
Far se vad som mer hander ikvall :)

XXX Emmeliten XXX 


Kommentarer
Postat av: Barnet

Wiiieee! Roligt att läsa! Nu får jag mer detaljerad beskrivning! :D

Vi hörs snart! Puss

2011-05-10 @ 17:54:22
URL: http://sandraberge.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hoppas att ni får det bra där borta, alla tre! Kram

2011-05-10 @ 18:38:05
URL: http://rebeccasecrets.blogg.se/
Postat av: Mamma Eva .

Kul att du oxå har en blogg nu. jag är övertygad om att du får det bra där tillsammans med Steven o bäbisrussinet. Puss puss

2011-05-10 @ 18:45:23
Postat av: Sarah

Lycka till med allt kusin! :) Roligt att kunna läsa och bli lite uppdaterad här.

2011-05-10 @ 19:44:14
URL: http://sarahochtosca.wordpress.com
Postat av: Linda

Ah! Jisses vad jag har missat! Synd att man inte hann träffa dig innan du bytte land :-P

Du får slänga upp lite bilder sen så man får se hur du har det! Hoppas allt går finfint för er där borta! :-D

2011-05-11 @ 00:54:05
URL: http://livetsomlinda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0